any latinoamerican dentist?

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.

dentist17

Junior Member
10+ Year Member
5+ Year Member
15+ Year Member
Joined
Sep 30, 2005
Messages
46
Reaction score
0
hello I just want to know if there any latinoamerican dentist ....good luck to all:p :idea:

Members don't see this ad.
 
hi, I just want to know any latino america dentist good luck to all:D :rolleyes:
 
yeah, I'm hispanic. where are you from?

Ace
 
Members don't see this ad :)
Tudo bem?
Tambem sou do Brasil. O que anda fazendo?
 
Tudo bem?
Tambem sou do Brasil. O que anda fazendo?

Oi.. tudo bem??tenho estudado para o NBDE e vc?? ja

fez o teste??estou em new hampshire evc??
 
hello!!! nice to meet you......hey CACAl where do you live? I mean do you live here in the United States or in Brazil:cool: hey I have some friends from Brazil here in TEXAS. good luck!:laugh:



Oi.. tudo bem??tenho estudado para o NBDE e vc?? ja

fez o teste??estou em new hampshire evc??
 
hello!!! nice to meet you......hey CACAl where do you live? I mean do you live here in the United States or in Brazil:cool: hey I have some friends from Brazil here in TEXAS. good luck!:laugh:



hey...I live here in USA. Are you in Texas???are u studying for the test or are you all set??
 
yeah I live in texas. how about what state are you living? I am studying part II. :D

hey...I live here in USA. Are you in Texas???are u
studying for the test or are you all set??
 
yeah I live in texas. how about what state are you living? I am studying part II. :D

HI!!! Good that there are some hispanic here,,, I was wondering!!! GREAT! I'm dominican, female, living in little rock. I'm going to start studying for part 2. Good luck to all of you! :thumbup:
 
yeah I live in texas. how about what state are you living? I am studying part II. :D

Cool! I am in NH. I still need to take part 1. How did you do in part 1?? Are you going to apply in Texas? How long have you been here in USA??
 
Members don't see this ad :)
Que tal? Como andan? How are you doing, I'm a dentist from Buenos Aires, Argentina. Nice to meet you all guys. Where are you going to be studying next year? Saludos!
 
Hi latinos:
I'm from Cuba. I'm in UCSF School of Dentistry. If need any help, let me know.
Buena Suerte!
 
:D super!! can you tell me what score we need for part I?? and what other papers we need? thank you..:cool:



Hi latinos:
I'm from Cuba. I'm in UCSF School of Dentistry. If need any help, let me know.
Buena Suerte!
 
hi. nice to meet you and where do you live?:confused: did you pass the tests? bye take care;)




Que tal? Como andan? How are you doing, I'm a
dentist from Buenos Aires, Argentina. Nice to meet you all guys. Where are you going to be studying next year? Saludos!
 
I did good and I want to apply to San Antonio. how about you? where do you want to study? I have been for 2 years. I started studying english then I studied part I. I hope we can enter to the university and I best wish to all:D
:)




Cool! I am in NH. I still need to take part 1. How did
you do in part 1?? Are you going to apply in Texas? How long have you been here in USA??
 
I think the little girl in the picture is your daughter....she is cute:p and I am glad to know that there are many latinos here.....good luck to all:D


HI!!! Good that there are some hispanic here,,, I was
wondering!!! GREAT! I'm dominican, female, living in little rock. I'm going to start studying for part 2. Good luck to all of you! :thumbup:
 
How are you doing?
I passed the California Board last november, so I have my license. I just started with my job search. I went to Brasil for the last two months of the year.
Good Luck
 
Que gusto saber que hay latinos:) yo soy de Latinoameria, naci y me eduque ahi, ahora estudiando para retomar el NBDE porque obtuve bajo puntaje la ultima vez, estaba rezando por algun milagro, o sea sigo con alguna esperanza pero a la vez pienso que debo de retomarlo porque parece ser a mientras mas alto el puntaje mas chance, es una pena que parece que lo unico que importa es ese puntaje:( se que es re-depriemente pero que le vamos ha hacer a seguir luchando:thumbup: asi es que estoy estudiando de nuevo...
Suerte a todos~!!!!!:luck:
Cuidense de no resfriarse~!!!!! que este invierno me vino mal:(
Oi cacal, si voce precisa de alguma coisa o tem duvida pergunta, ta? eu se falar un poquinho de portugues tambem e tenho uma amiga que mora nos USA que e brasileria..Boa sorte:luck:
 
good for you!! I am glad that there are many people from latino america working in the U.S.A. bye and take care



How are you doing?



I passed the California Board last november, so I have my license. I just started with my job search. I went to Brasil for the last two months of the year.
Good Luck
 
Hola Marto!
Yo tambien soy de Argentina. Estudie en la Plata. Donde estas viviendo?
 
Hola a todos los dentistas latinoamericanos!!!!

Yo tambien soy de Argentina, estudie en Tucuman. Mi nombre es Laura. Un gusto saber que hay compatriotas aqui!!. La verdad es que me estaba sintiendo un poquito sola :)
En Junio voy a empezar en UCLA. Y ustedes??.
 
good luck in your school.....how was the process ?? how you did? thank you and take care:p





Hola a todos los dentistas latinoamericanos!!!!

Yo tambien soy de Argentina, estudie en Tucuman. Mi nombre es Laura. Un gusto saber que hay compatriotas aqui!!. La verdad es que me estaba sintiendo un poquito sola :)
En Junio voy a empezar en UCLA. Y ustedes??.
 
Well, Dentist17, to be honest with you, it was a pretty hectic process. Just to put all the paperwork together for the application package was difficult. And the interview process was interesting, bacause you never know what to expect. But it was good yo meet people there. You just need to be ready, practise and pray a lot.
So, are you planing to apply or are you already in school??. I wish you luck in either case.
 
thank you for your advice....I will apply and I hope I can enter :D the best for you too. bye and take care:cool:



Well, Dentist17, to be honest with you, it was a pretty hectic process. Just to put all the paperwork together for the application package was difficult. And the interview process was interesting, bacause you never know what to expect. But it was good yo meet people there. You just need to be ready, practise and pray a lot.
So, are you planing to apply or are you already in school??. I wish you luck in either case.
 
I'm Nicaraguan-American. I'm just starting to study for Part II. There is a lot of information that we have to know for this part but i heard that it was easier comparing it to part I. anyways, good luck to all!

Ace
 
How are you doing?
I passed the California Board last november, so I have my license. I just started with my job search. I went to Brasil for the last two months of the year.
Good Luck

Como eh o processo de licenca na California??Vc tentou em outros estados??
 
Tudo bem?
Nao nunca tentei em outro Estado porque quando mudei para ca todo o processo era feito atraves de testes, sem necessidade de voltar para a escola. Tudo isso mudou em 2003 (agora eh preciso ir para a escola). Consegui passar pelos Board Part I e II a tempo de poder me inscrever para o Part III que eh o Bench Exam (Restorative Technique Exam). Desde 2003 estive esperando para ser chamada para fazer este exame, finalmente aconteceu ano passado em Fevereiro. Passei no exame e assim fui qualificada para a o exame da licensa, o qual tambem passei ano passado.
E vc o que anda fazendo? Quais seus planos?
 
Cheguei aki nos EUA no final de 2003 ainda no intuito de estudar ingles. Somente agora pude comecar a estudar pro board. Vou fazer a part 1 em maio/junho. Moro em NH e quero aplicar em algumas faculdades...california seria uma boa opcao (pq gosto de la). Tem sido dificil pq tenho um bebe de 7 meses. Sei q mais cedo ou mais tarde conseguirei..eh so uma questao de tempo. Vc ja esta aki ha muito tempo???
 
Tudo bem?
Nao nunca tentei em outro Estado porque quando mudei para ca todo o processo era feito atraves de testes, sem necessidade de voltar para a escola. Tudo isso mudou em 2003 (agora eh preciso ir para a escola). Consegui passar pelos Board Part I e II a tempo de poder me inscrever para o Part III que eh o Bench Exam (Restorative Technique Exam). Desde 2003 estive esperando para ser chamada para fazer este exame, finalmente aconteceu ano passado em Fevereiro. Passei no exame e assim fui qualificada para a o exame da licensa, o qual tambem passei ano passado.
E vc o que anda fazendo? Quais seus planos?

Cheguei aki nos EUA no final de 2003 ainda no intuito de estudar ingles. Somente agora pude comecar a estudar pro board. Vou fazer a part 1 em maio/junho. Moro em NH e quero aplicar em algumas faculdades...california seria uma boa opcao (pq gosto de la). Tem sido dificil pq tenho um bebe de 7 meses. Sei q mais cedo ou mais tarde conseguirei..eh so uma questao de tempo. Vc ja esta aki ha muito tempo???
 
Hola Marto!
Yo tambien soy de Argentina. Estudie en la Plata. Donde estas viviendo?

hola como estas , pense que era el; unico en todo este proceso que estudio en La Plata , soy de la promocion 2005 , en abril del 2006 me dieron el titulo , vos ? hola laura a vos tambien que bueno saber que hay mas argentinos y marto tambien
abrazos
 
are you already student or you are going to apply?? where do you want to study bye:rolleyes:




I'm Nicaraguan-American. I'm just starting to study for Part II. There is a lot of information that we have to know for this part but i heard that it was easier comparing it to part I. anyways, good luck to all!

Ace
 
hello I just want to know if there any latinoamerican dentist ....good luck to all:p :idea:
Where are you from originally?... I am in Dallas,Texas trying to get ready for the NBDE part 1 next year, so mainly I am collecting study material and if you have any offers of any old material for part 1 is very welcome :D I could pick it up, :thumbup: aw, by the way... Where are you in Texas?:eek:
 
hi, I live in austin, texas...I don't material ...I already sold it...if you any question let me know...good luck in your test bye.....:cool: where are you from? where do you want to study bye:D



Where are you from originally?... I am in Dallas,Texas trying to get ready for the NBDE part 1 next year, so mainly I am collecting study material and if you have any offers of any old material for part 1 is very welcome :D I could pick it up, :thumbup: aw, by the way... Where are you in Texas?:eek:
 
Cheguei aki nos EUA no final de 2003 ainda no intuito de estudar ingles. Somente agora pude comecar a estudar pro board. Vou fazer a part 1 em maio/junho. Moro em NH e quero aplicar em algumas faculdades...california seria uma boa opcao (pq gosto de la). Tem sido dificil pq tenho um bebe de 7 meses. Sei q mais cedo ou mais tarde conseguirei..eh so uma questao de tempo. Vc ja esta aki ha muito tempo???

So precisa ter paciencia e tudo se resolve.
Curta muito o seu bebe, estes sao os momentos que valem a pena. Eu tenho um menino de 15 meses, curti ele por ate mes passado, cada segundo. Agora ele ja esta pronto para fazer amigos e aprender coisas novas, e eu pronta para trabalhar (part-time).
Cheguei aqui nos EUA em junho de 2001 fiquei por 6 meses, conheci meu marido em setembro. Voltei para o Brasil, mas ai nao dava mais para ficar, voltei em fevereiro e nos casamos em junho de 2002. Nao faz tanto tempo, mas se ver as coisas que realizei, parece uma vida. Acho que estaria na mesma vida se estivesse no Brasil.
Se precisar de ajuda com alguma coisa, me avise, vou te manadr meu e-mail.
Bjs
 
Latinos por todos lados, yo tambien me estaba empezando a sentir un poco solo despues de tanto tiempo.

Yo tambien soy de ARGENTINA.
Estudie en la UBA y despues curse agunos cursitos en la Asociacion Odontologica Argentina.
Acavo de descubrir este foro y estoy complacido de que haya mas odontologos en la eterna lucha.
Ahora estoy residiendo Orlando, Florida.

Estoy aplicando a universidades desde fines del 2006. pero me perdi los dead lines de la mayoria.

Saludos a Marto, Skdent, Laurybarra, loco81, y a todos los hispanos de este thread. Of course greeting to the brazilians too. :thumbup:
 
Hola Apolonio! :D
Bienvenido! :luck: Es verdad no estas solo en esta eterna lucha, yo recien estoy estudiando para el NBDE I y creo que ya me estoy volviendo loca :eek: jaja!!. Te mando un saludo grande y buena suerte!.
 
Hola Apolonio! :D
Bienvenido! :luck: Es verdad no estas solo en esta eterna lucha, yo recien estoy estudiando para el NBDE I y creo que ya me estoy volviendo loca :eek: jaja!!. Te mando un saludo grande y buena suerte!.

Hi my friends I'm so happy to know that a lot of us are in the same boat. I don't feel that lonely any more, good luck for everyone.

La Chilena
 
hola A todos soy colombiana y estoy buscando a partner para el NBDE part 1
:) :) :)
 
hola chykys tambien soy colombiano vivo en vancouver canada y estoy pensando en tomar el board test 1 en usa.
 
Hola amigos alguien tiene la hoja de respuestas del piloto 2004, por fa la necesitamos.. si pueden envienmela a mi email [email protected]

gracias
 
si te referis al piloto de la parte 1 si la tengo y te la mando , a la noche porque justo ahora estoy saliendo de casa
 
hola amigos , gracias por enviarme la hoja de respuestas,
alguien de ustedes ha tomado el nuevo examen.. por fa algun consejo para los que lo vamos a tomar luego??

gracias
 
Hola Perseo72 me alegro mucho de encontrar un colombiano por aqui yo estoy en houstos texas y estoy buscando un companero para estudiar NBD1 cuando estas pensnado en tomar el bord en estados unidod si deseas mandame un mensaje a [email protected]:) :) :)
 
si te referis al piloto de la parte 1 si la tengo y te la mando , a la noche porque justo ahora estoy saliendo de casa

Hola loco 81, lei en otro lugar que estabas postulando para NYU..como te fue?? yo tb quiero postular ahi en el futuro

saludos
 
hola que tal , recibi hace una semana la rejection letter , ahora estudiando duro para la parte 2 , buena suerte en todo , escribime para lo que sea y si puedo te ayudo ,
saludos
 
hola que tal , recibi hace una semana la rejection letter , ahora estudiando duro para la parte 2 , buena suerte en todo , escribime para lo que sea y si puedo te ayudo ,
saludos


Hola, siento mucho que no hayas quedado, pero seguro que solo es cosa de tiempo y paciencia. Yo queria pedirte si me puedes decir con que postulaste: tu GPA, NBDE y toefle, si no es mucha molestia, me puedes escribir un emal si quieres [email protected].

De antemano muchas gracias
y Fuerza porque la lucha continua
 
hola, yo tan bien estoy estudiando para la parte II, que estas estudiando?? y que material estas usando?? buena suerte en tu examen...bye;)





hola que tal , recibi hace una semana la rejection letter , ahora estudiando duro para la parte 2 , buena suerte en todo , escribime para lo que sea y si puedo te ayudo ,
saludos
 
Top