Medical school in Spain as an American - Process? Escuela de Medicina en España como extranjera?

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.

pitayathedog

New Member
Joined
Apr 25, 2023
Messages
4
Reaction score
0
Hi, holi!

Questions:
  1. What is the process to apply to medical school in Spain as an American? MCAT needed, or just SAT or "selectividad"? Would a very, very old SAT score still count?
  2. Do I need to prove that I have the funds to pay for the total tuition beforehand?
  3. Are there any scholarships or loan assistance programs available to international students?
  4. Is it super competitive for international students?
  5. Is there any way I can "homologar" at least a small fraction of my credits from my Biology Bachelor's in the US?
Important: I want to move and stay in Spain (not return to the US). I know, I know that doctors in Spain are fleeing, yikes (low salaries seem to be the reason?). But it is my hope to immigrate out of the US, Spanish was my first language, and I love the culture and the fact that they have a better medical system. And I want to be a doctor.

Background: I am a Colombian-American 28 y/o nontraditional application who completed my Biology bachelor's/pre-med pre-reqs in 2016 from a top-5 university in the US. High school GPA was something really high I can't remember (straight A's and a bunch of AP classes), and college GPA was 3.67 with cum laude honors and a thesis. I've been working as a high school Biology teacher for the past 5 years, have lots of non-clinical research (including a publication) and volunteer experience (although it's old now, too - not sure if those expire...), and I am currently working as a medical scribe while I study for the MCAT.



Preguntitas:
  1. ¿Cuál es el proceso para aplicar a la escuela de medicina en España como estadounidense? ¿Se necesita MCAT o solo SAT? ¿Seguiría contando un puntaje SAT muy, muy viejo?
    ¿Necesito demostrar que tengo los fondos para pagar la matrícula total de antemano?
    ¿Hay becas o programas de asistencia de préstamos disponibles para estudiantes internacionales?
    ¿Es súper competitivo para los estudiantes internacionales?
    ¿Hay alguna manera de que pueda "homologar" al menos algunos de mis créditos de mi Licenciatura en Biología en los Estados Unidos?
Importante: Quiero mudarme y quedarme en España (no volver a EEUU). Lo sé, lo sé, los médicos en España están huyendo (¿los bajos salarios parecen ser el motivo?). Pero tengo la esperanza de emigrar fuera de los EE. UU., el español fue mi primer idioma y me encanta la cultura y el hecho de que tienen un mejor sistema de salúd. Y quiero ser médica.

Antecedentes: Soy una colombo-estadounidense de 28 años de edad, no tradicional, y completé los requisitos previos de mi licenciatura en biología/pre-medicina en 2016 de una de las 5 mejores universidades de los EE. UU. El GPA de la escuela secundaria fue algo realmente alto que no puedo recordar (y un montón de clases AP), y el GPA de la universidad fue de 3.67 con honores cum laude y una tesis. He estado trabajando como maestra de secundaria de biología durante los últimos 5 años, tengo mucha investigación no clínica (incluyendo una publicación) y experiencia como voluntaria (aunque ahora también es vieja, no estoy seguro de si caducan...), y actualmente estoy trabajando como escribano médico mientras estudio para el MCAT.

Members don't see this ad.
 
Top