want to know.....

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.

shana

New Member
15+ Year Member
20+ Year Member
Joined
May 6, 2003
Messages
1
Reaction score
0
hey!
I am a medical student in france and i just wanted to know how it works in he US?
I know you have to do 4 years in a college, that's all
for example in france just after the high school you enter in the medical university then to pass in 2nd year you have to be the best( because of the a law about "numerus clausus") in my university we are 1600 students in 1st year only 302 will pass !! the others retry next year or leave!!

i will study now for the "selection" as we say, my exam begins may 13th!!

bye!!!!

Members don't see this ad.
 
Bonjour Shana,

Je vais practiquer mon francais!!

Nous avons 4 ainees a l'universite . Apres, nous avons 4 ainees plus a "medical school" pour devenir le medicin. Alors, c'est 8 ainees a l'universite, et puis il y a 3-5 ainees a l'hopital devant on peux practiquer seul (sans un professor).

Alors, mon francias n'st pas tres bien . . . . . Mais, je crois que je expliquerai en anglais aussi.

4 years "undergraduate" at the university
4 years medical school
Several years of residency at a hospital before we can practice medicine on our own (without an attending physician).

Bon chance a vos exams!
 
Hey Shana,
the American system is very good because you have the option to do something else after 4 years, in case you decide that medicine is not for you. however, avant d'etre accepter en ecole de medecine qui dure 4 ans comme tu le sais deja, il faut que tu passes le MCAT (Medical College Admission Test). C'est un examen qui dure toute une journee et tu es teste sur les sujets que tu as supposement etudier tes deux premieres annnees d'universite. (Chimie, biologie, Litterature, etc..) In the U.S. there are about 16 000 places in medschools for 46 000 applicants. apres tes 4 ans d'universite, si tu est admis en ecole de medecine tes deux premieres annee sont dediquees a l'etudes des sciences fondamentales (anatomie, biochimie, pharmacologie, etc......) apres ces deux annees la tu dois passe un examen national avant d'etre admis en annee superieure (USMLE step I). the third and fourth years are reserved for the clinical sciences. a ce moment la tu fais tes rotations cliniques. a la fin de la 4ieme annes tu dois passe le USMLE step II et ensuite tu va en residence (specialite). apres un an de residence tu passes USMLE step III et a la fin de ta residence tu peux commence a exerce la medecine. c'est vrai que les annes sont divisees ici, mais en fin de compte ca reviens au meme. malheureusement, la grnde difference viens du fais que c'est facile pour un americain de pratiquer la medecine en france, mais c'est n'est pas le cas pour un francais de pratiquer la medecine ici.

if you want to know anything else, just PM me.
 
Top