Quantcast

Nbde-part 1- 2011

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.

dentist87

New Member
Joined
Jul 13, 2009
Messages
1
Reaction score
0
Hey guys
Is there any change in the system of NBDE part 1 exam for 2011?plz let me know.im planning to give the exam in 2011 and im looking for others who r planning to do the same.so plz reply .we can help each other to find study materials n all.
thx
 

32dentition

New Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2
Reaction score
0
hello dentist87

I am also planning to give NBDE I in 2011. And I have just started preparing for it few days back.
I am a novice at all the information about it.
please help me..
If u want we can also chat online for few minutes.

Bi n Tc...
 

IMFdoc

Full Member
Joined
Jul 30, 2010
Messages
38
Reaction score
0
hi!
even i am planning to give NBDE in 2011..wich month are you guys planning to give th exam?
Can you please tell me that if we give the exam in 2011, can we apply for the session 2012?
 

System32

Full Member
10+ Year Member
5+ Year Member
Joined
Feb 8, 2007
Messages
47
Reaction score
0
same boat guys!!
@imfdoc u gotta give it in early 2011 to get admission for session of 2012 !
 

bestluck

bestluck95
Joined
Sep 22, 2009
Messages
51
Reaction score
0
hi even me planning to take it as soon as i'm ready may be 2011



can any one advise me i need to get kaplan review book and I have one on soft ware from 2003 is that enouph or should i look for the latest 2010 any one can help or advice please i will appreciate that

thanks in advance
 

tooth77

New Member
Joined
Sep 7, 2010
Messages
4
Reaction score
0
hi there ..
im looking for a partner to prepare for part 1 coz ive just started couple days ago
i live in CA , san bernardino
im a 33 male from middle east
if u r interested plz reply or email me [email protected]
 

nbdeaspirant1

Full Member
Joined
Jul 21, 2010
Messages
75
Reaction score
0
hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....

started prep a few days ago...doing decksl...anatomy is soooo......

how is everyones prep goin...what books are u'll following..???...

is there anyone who lives in san jose,california....i am a female dentist from india...looking for a study partner preferably indian...
 

Dr SFO

Full Member
Joined
Aug 24, 2009
Messages
11
Reaction score
0
Hi nbdeaspirant1,

I live in East Bay and aiming to take part 1 in mid 2011.

Please PM me if intersted in studying together

Thanks,

hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....

started prep a few days ago...doing decksl...anatomy is soooo......

how is everyones prep goin...what books are u'll following..???...

is there anyone who lives in san jose,california....i am a female dentist from india...looking for a study partner preferably indian...
 

drpia

New Member
Joined
Sep 24, 2010
Messages
8
Reaction score
0
hi all
im planning to give my nbde part1 early 2011... i need a serious study partner...female...we can exchange information or materials thru mails or ph...we can set deadline for each subjects/topics and encourage & motivate each other to finish on time...and then thru skype or ph or personally sol;ve questions 2gether...pls mail me if interested...my id is [email protected] any1 from BANGALORE??pls mail me...
 

adks19

Full Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
90
Reaction score
0
hi all
im planning to give my nbde part1 early 2011... i need a serious study partner...female...we can exchange information or materials thru mails or ph...we can set deadline for each subjects/topics and encourage & motivate each other to finish on time...and then thru skype or ph or personally sol;ve questions 2gether...pls mail me if interested...my id is [email protected] any1 from BANGALORE??pls mail me...


hi am also planng to take part 1 in early11, whts ur strategy..
 

adks19

Full Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
90
Reaction score
0
hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....

started prep a few days ago...doing decksl...anatomy is soooo......

how is everyones prep goin...what books are u'll following..???...

is there anyone who lives in san jose,california....i am a female dentist from india...looking for a study partner preferably indian...

hey m a female dentist from india n planng to take part 1 in early11,whts ur strategy of studyg, we can go from there, how many deks ve u done,,which yr deks u ve
 

adks19

Full Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
90
Reaction score
0
hi even me planning to take it as soon as i'm ready may be 2011



can any one advise me i need to get kaplan review book and I have one on soft ware from 2003 is that enouph or should i look for the latest 2010 any one can help or advice please i will appreciate that

thanks in advance

hey i ve old kap rev bk of 830 pages ,r u talkg of same or some other new one,, pls teme
thanx
 

aakash

New Member
5+ Year Member
Joined
Sep 29, 2010
Messages
9
Reaction score
1
hi,,
even i am from india...n i am living in san jose..i am preparing for nbde part 1...i am planning to give exam in december even i need company....
so if u ready then we can talk on that....
 

aakash

New Member
5+ Year Member
Joined
Sep 29, 2010
Messages
9
Reaction score
1
hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....
i am from india n i am living in san jose..n iam preparing for nbde part 1....even i need company to read nbde...so if u r interested then we can discuss few topics..or we can improve our score
 

sbpb

New Member
Joined
Aug 30, 2010
Messages
1
Reaction score
0
Hi , I am planning to give my boards next yr .. can anyone tell me how the computerized application process works and what is the best time to apply (to schools) for the academic yr.
And also wanted help regarding what books would be good for biochemistry.
Thank you
 

reachingsri

New Member
Joined
Jun 10, 2010
Messages
7
Reaction score
0
hi all
im planning to give my nbde part1 early 2011... i need a serious study partner...female...we can exchange information or materials thru mails or ph...we can set deadline for each subjects/topics and encourage & motivate each other to finish on time...and then thru skype or ph or personally sol;ve questions 2gether...pls mail me if interested...my id is [email protected] any1 from BANGALORE??pls mail me...


im intersted too.i stay in NJ..INTERSTED contact me at [email protected] started..
 

czemeralbabe

Full Member
10+ Year Member
5+ Year Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
43
Reaction score
0
Planning to give in early 2011 too, just starting with it, need someone to motivate eachother and get a better performance on the exam.
 

drpreity

New Member
Joined
Oct 3, 2010
Messages
10
Reaction score
0
Hello guys n gals..
M new to this forum...
finished my bds 1 year baack...
Now ridin in same boat as you n plannin to give exam in May...
Will I be able to apply for 2012... coz ll b giving part 1 in may...
N which all books shd i refer..
I have just kaplan review book n dental decks 2006- 07...
M preparin from India only....
n frm whr I can get ASDA papers n all other questions to practice...
Pls help me....:xf:
 

anmol21

New Member
Joined
Oct 10, 2010
Messages
2
Reaction score
0
Hey guys
Is there any change in the system of NBDE part 1 exam for 2011?plz let me know.im planning to give the exam in 2011 and im looking for others who r planning to do the same.so plz reply .we can help each other to find study materials n all.
thx
hello dear ,
there is only one change that is in grades , now it will be only pass/fail instead of scores. and minimal 75 score is required for go through.i am also planing to appear in 2011 if you have any additional information then please share
thx
 

anmol21

New Member
Joined
Oct 10, 2010
Messages
2
Reaction score
0
Hello guys n gals..
M new to this forum...
finished my bds 1 year baack...
Now ridin in same boat as you n plannin to give exam in May...
Will I be able to apply for 2012... coz ll b giving part 1 in may...
N which all books shd i refer..
I have just kaplan review book n dental decks 2006- 07...
M preparin from India only....
n frm whr I can get ASDA papers n all other questions to practice...
Pls help me....:xf:
hi am also new , only today joined.
am preparing for nbde part 1
books required :
1)review book of kaplon
2)dental decks
3)previous papers
4)first aid nbde part 1
 

nadiya

New Member
Joined
Aug 11, 2010
Messages
7
Reaction score
0
hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....

started prep a few days ago...doing decksl...anatomy is soooo......

how is everyones prep goin...what books are u'll following..???...

is there anyone who lives in san jose,california....i am a female dentist from india...looking for a study partner preferably indian...
Hi
m from India
staying n dublin claifornia
started preparing now
wil give exam in march april 2011.
u can email me at [email protected]
 

nadiya

New Member
Joined
Aug 11, 2010
Messages
7
Reaction score
0
hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....
i am from india n i am living in san jose..n iam preparing for nbde part 1....even i need company to read nbde...so if u r interested then we can discuss few topics..or we can improve our score
hi m in california
v can start studyng wid each thers help
u can email me at [email protected]
 

sjr

New Member
10+ Year Member
5+ Year Member
Joined
Aug 7, 2005
Messages
10
Reaction score
0
hi,,
even i am from india...n i am living in san jose..i am preparing for nbde part 1...i am planning to give exam in december even i need company....
so if u ready then we can talk on that....

hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....
i am from india n i am living in san jose..n iam preparing for nbde part 1....even i need company to read nbde...so if u r interested then we can discuss few topics..or we can improve our score
 

sjr

New Member
10+ Year Member
5+ Year Member
Joined
Aug 7, 2005
Messages
10
Reaction score
0
Hi everyone,

I am an Indian dentist, preparing for part 1 and planning to give the exam in dec. I will be moving to San Jose next month. Need a study partner in San Jose.
 

drpreity

New Member
Joined
Oct 3, 2010
Messages
10
Reaction score
0
Thanx anmol 21....
wn u plannin to apperar for d xam...
u r preparin frm india or goin to us....
i got first aid to nbde as u suggested.. thanx for dat...
do u hv asda papers....
can u pls share it wid me... my email id is [email protected]
or pls let me kno frm whr i can get it...
thanx anmol...:)
 

sjr

New Member
10+ Year Member
5+ Year Member
Joined
Aug 7, 2005
Messages
10
Reaction score
0
Hello nbdeaspirant1,

I am a female dentist from India. Will be moving to San Jose in November. I am also planing to give part 1 in dec or early Jan.
If you are interested we can motivate each other and study.

Regards
Sjr





hi everyone

i am also plannin to give the exam in early'11.....

started prep a few days ago...doing decksl...anatomy is soooo......

how is everyones prep goin...what books are u'll following..???...

is there anyone who lives in san jose,california....i am a female dentist from india...looking for a study partner preferably indian...
 

forgiving

Full Member
Joined
Oct 24, 2010
Messages
12
Reaction score
0
heyy....hiee evrybdy!!!!m new 2 ths forum nd hav sm doubts....anmol21....u tol tht frm 2011 ther wud be no scores nd only pass/fail.....hwz it possibl???i mean on wht basis wud b d admisns done if thers no scorin?????nd cud ny1 pls tel me.....i wud b givin nbd part 1 in late 2011...wantd 2 knw wethr wud get in2 2012 session???when do the admissns start evry year?????cud nybdy plssssss tel......thnx a ton in advance.....
 

lizayee

New Member
Joined
Jan 29, 2011
Messages
1
Reaction score
0
hi there ppl im completely new to d nbde system probably you are new to it too could u tellme wat exactly is the first step once we decide to apply for d nbde exam i jst graduated like 10 dayz bak dint even get my degree yet lol
 

dentamy

New Member
10+ Year Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
9
Reaction score
0
hello dear ,
there is only one change that is in grades , now it will be only pass/fail instead of scores. and minimal 75 score is required for go through.i am also planing to appear in 2011 if you have any additional information then please share
thx


Hello all..
What does this mean? pass/fail? The schools won't be looking for the score anymore?
please reply ASAP... I had my exam on Jan 18 and i got a disappointing 81... And I'm planning on retaking it.... Maybe in June...
 

carver21

Full Member
Joined
Feb 11, 2011
Messages
46
Reaction score
0
whats the best time to give exam aftr april?i mean what if i star studyin from april then accordingly what time shoudl i apply for exam,
 

centralCali

Full Member
Joined
Oct 29, 2010
Messages
28
Reaction score
0
Study Partner Needed:
I am looking for a male or female to study with me for PART 1. I have all the materials, just need someone to keep me motivated. I live in Central California and own my own apartment complex. I have an empty apartment for my study partner.. Lodge and everything will be free....JUSt move in and lets study...If u are female you can bring your spouce.. a.I Have completed dental school in the states...i am not foreign trained dentist..and my background is INDIA. Please email me at [email protected]
 
Last edited:

SUM B

New Member
Joined
Feb 17, 2011
Messages
1
Reaction score
0
hi i m planning to give nbde next yr and i have kaplan review 2001 is it ok if i study from that or shall i go for the latest one and which other books shall i read? plz reply.
 

carver21

Full Member
Joined
Feb 11, 2011
Messages
46
Reaction score
0
i was lookin for the same answers,if u get info on this plz letme know.i was thinkin of givinf exams in july.dont know if its safe enough
 

carver21

Full Member
Joined
Feb 11, 2011
Messages
46
Reaction score
0
can anyone tell me what are the latest editions of the following books.that we have to get to prepare for ndbe part1
first aid
asda
keplan
wheelers morphology
okeson
mosbys
rudmans
golijan
 

furdento11

Full Member
Joined
Feb 21, 2011
Messages
94
Reaction score
3
heyyy....pls....nybdyy having ny info regardin ths????plssssss hlp......
im new to dis forum as wel...but about admission date ..every state has different admission date..in NJ by november end admission closes and december end it closes in NYU. chek on d websites 4 different universities.
 

furdento11

Full Member
Joined
Feb 21, 2011
Messages
94
Reaction score
3
if any 1is interested in studying 2gather lemme kno. pm me. im rht now located in india and in my internship. v can exchange ideas and materials online.im jus gonna start studying.
 
Top