2024-2025 Icahn (Mt. Sinai)

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.
CR as well

Members don't see this ad.

Are the chances from CR->A low? Someone said it was unlikely previously in this thread but damn…..

Don't know what the actual chances are, but I have seen people go CR -> A (that is, direct A, without having to pass through the waitlist first) in past SDN threads, so it's not 0, whatever it is.

Members don't see this ad :)
did anyone who interviewed in feb not get an A or CR this past wave?

anyone know when the next wave will come out?/when those of us who got CRs the other day might hear back

[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]" data-quote="RN[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]MD[emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]]" data-source="post: 0" class="bbCodeBlock bbCodeBlock--expandable bbCodeBlock--quote js-expandWatch">
I interviewed in September and got CR in Jan..... is there any hope for me?

Hopefully CR hears good news end of March…

does anhyoen know if mt sinai is friendly/receptive to multiple update letters? Interviewed late December, sent an update letter end of Jan, and received CR notice last week (March 1st). This is def my top choice, but also dont want to send an update letter (or even a letter of intent) if it may jeopardize my chances. TYIA!

I sent them two update letters before I got an interview, and the vibe I got during the interview is that they REALLY value interest. So I’d say go for it!!

I would second this - while I only sent one update letter, I later found out that it was in fact read and appreciated. Given that your status has changed and it's been over a month, I also think you should go for it.

Anyone have any guesses how MDPhD admissions will be impacted by the funding cuts? Waitlisted here and it's my top choice....really nervous that my chances are bust

Members don't see this ad :)
I sent a letter of interest in January after my interview and got a continued review update in February. After hearing from another program, Sinai is now my top choice. Does anyone know if it would it be better to send a letter of intent now or wait until I’m likely waitlisted at the end of March?

[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]" data-quote="nickname[emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]" data-source="post: 0" class="bbCodeBlock bbCodeBlock--expandable bbCodeBlock--quote js-expandWatch">
I sent a letter of interest in January after my interview and got a continued review update in February. After hearing from another program, Sinai is now my top choice. Does anyone know if it would it be better to send a letter of intent now or wait until I’m likely waitlisted at the end of March?

I’m gonna wait to do it otherwise ima have nothing to send after possible WL lol

Does anyone know about the waitlist movement at mount Sinai? I have no As and WL from here and stanford. I might have to prep for a reapp...

IS WL after CR in feb. also anyone having trouble logging into the portal?

OOS A today 🙂 Do they have a revisit weekend? If so, does anyone accepted previously know when that would be?

Ohh loll thanks! Guess we’ll have to wait to get the official invitation/schedule

Does anyone mind sharing the Accepted Applicant Weekend schedule over DMs with me? Trying to plan my visit on very short notice and I have no information to go on besides dates. Not sure if those accepted earlier already got an email with the schedule. Thank you so much!

Does anyone mind sharing the Accepted Applicant Weekend schedule over DMs with me? Trying to plan my visit on very short notice and I have no information to go on besides dates. Not sure if those accepted earlier already got an email with the schedule. Thank you so much!
Me as well 🙂

I would love this as well! Also, if anyone has any idea on where we upload tax documents for the financial aid application please let me know- I couldn’t find where
You'll receive an email from the financial aid office in a few days/weeks that gives directions on how to upload the financial aid docs onto their secure portal!

If we’re on the waitlist are we cooked? Esp with flexmed, i’m worried. this is literally my only hope or else I have to reapp lol
send a letter of intent! I believe they usually have some WL movement, but im sure its variable year to year

posting for those currently on WL and next year applicants who stalk this thread lmao:

on Friday evening 3/14 got the A! 🥹 I got CR on 3/1 (interviewed in Jan) and was not expecting to hear anything again for a while - thought if anything I'd get WL. BUT legit the DAY after I got my CR I sent a HEFTY letter of intent, and I really think that helped push the needle for me for such a quick turn around to acceptance (eep)! I uploaded the letter to the portal, and then also followed up via email to confirm receipt. Throughout the process I was super communicative with them -- sending updates, letters of continued interest, etc. etc. Sinai LOVES communication-- this is something my friends there have emphasized to me. So if Sinai is your first choice, make sure they know that - be proactive and BE SPECIFIC! The waiting absolutely sucks, as we all know well. Keep your head up. You got this <3